Ontwerp voor het Consument Event
Voor Stedin’s eigen medewerkers van de afdeling Consument
Stedin organiseert regelmatig interne evenementen. Collega’s worden dan geïnformeerd over de laatste ontwikkelingen en uitgedaagd om tijdens het event actief deel te nemen. Het recente Consument Event vond plaats in het Fletcher Hotel Rotterdam-Airport, waarvoor ons team onder meer de signing, bewegwijzering/ routing en inhoudelijke programma informatie heeft ontworpen.
Tijdens de briefing met de klant is het centrale doel en de doelgroep besproken. Met deze informatie hebben we een uniek beeldmerk ontwikkeld, specifiek gericht op het Stedin Consument Event.
Iconisch beeldmerk
Diverse ontworpen offline items zijn in de verschillende ruimtes toegepast. De visuele elementen, waaronder het speciaal ontworpen beeldmerk, creëerden een consistente en herkenbare sfeer, aansluitend op de boodschap en het karakter van het event. De vormgeving droeg bij aan een effectieve communicatie tussen de deelnemers en versterkte de impact op de doelgroep.
Op de persoonlijke boardingpas was alle info op maat te vinden, o.a. over de verschillende workshops waarvoor de deelnemer zich had ingeschreven. Middels zaalbordjes en een digitale plattegrond – direct toegankelijk via een QR-code op de persoonlijke boardingpas – waren zalen snel te vinden en was de routing eenvoudig te volgen. De PowerPointpresentatie met verschillende lay-outs werd ingezet tijdens de diverse presentaties op het evenement.